dinsdag 14 juli 2009

Nou daar gaan we dan. Voor het eerst een "blog" bij houden. Ben benieuwd!!! aangezien mijn moeder het kan ( jaja mijn moeder is wat dat betreft beter op de hoogte van internet dan ik) moet ik het ook nog wel kunnen zou ik zo denken.

Een Reinesteijnblog. Wat moet daar nou op komen. Een stukje geschiedenis dan maar?

Ooit is dit huis gebouwd in 1910 door iemand ( zal wel familie zijn geweest) het werd bewoond door het gezin van mijn opa en oma dat 10 kinderen telde. Opa was metselaar, Oma zorgde voor de kinderen het huishouden en de dieren. Nadat Opa was overleden wilde oma niet alleen meer in het huis wonen en kreeg mijn vader de kans om het huis te kopen. ( De dank aan mijn vaders keuze in die tijd is ZEER GROOT)

Ooit zat er ook nog land bij het huis waar de koeien op graasden enzo. Dat land is allemaal verkocht aan de gemeente en is nu woonwijk en park ( rundu bos) een klein stukje land mochten we houden zodat vadertje lief er wat dieren. inmiddels zijn wat dieren er wat meer geworden en zijn we de trotse bezitters van 38 schapen, 11 geiten, 8 duiven, 26 kippen, 3 konijnen, 3 varkens, 2 katten een kalkoen een hond en een hamster.

en nu? nu weet ik even niks meer om te schrijven ( zal wel een beginnerskwaal zijn)

tot de volgende keer.

groetjes inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten